svar på kommentar!

Simone om photos:
Hur gör du för att få så himla skarpa och fina bilder med din canon eos 1000D?
Jag har precis köpt en också. Men mina är inte så skarpa när man tittar på dom i datorn, annars ser de jättefina ut i kameran..
Beror det på objektivet?

Hej Simone!

Jag har också haft det där problemet med min, men det var dock med mitt 70-300 objektiv som är lite knöligt och så. Är du erfaren som fotograf? eller har du precis ställt dig bakom kameran? Jag tror att det ligger mycket i om du har ett öga för bilder och så, jag antar att du fotar med ditt kitobjektiv 18-55 mm som du fick till kameran? och jag tog nästan bättre bilder med det objektivet än mitt 70-300, men det är nog eftersom jag fortfarande är "nybörjare" när det gäller det och har börjat förstå mig på det nu och därav lyckas få bra bilder. Självklart tar även jag minst 100 bilder varje gång och väljer ut som skarpaste och finaste och publicerar här på bloggen, det krävs mycket jobb och framför allt tålamod till att få bra bilder. Du kan ha en jättebra kamera, men fortfarande inte få bra bilder, utan det beror mycket på personen som står bakom själva kameran. Det är en konst att få vackra och fina bilder faktiskt, även om man inte tror det. Jag hade en Nikon d40 i nästan ett år innan jag köpte min canon eos 1000d i början av 2010, det tar en stund innan man förstår allting och så, men kör på auto-inställningarna och se till att den lilla knappen på objektivet står på "af" och inte "mf", har du på mf kan det se bra ut på kameran, men inte på datorn. Det är lite trix all lära sig, men ge inte upp utan nöta och nöta! :) 

/ Pernilla Carlsson -www.chaosflickan.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0