"berätta lite om ditt liv"

dag 6 berätta lite om ditt liv. 
Ja då var vi inne på den här punkten :)

Den 12 juli 1994 kom en liten flicka till världen. Den här lilla flickan
var en mycket speciell tjej som döptes till Pernilla Linnéa Margareta Carlsson. 
Denna tjejen är inte som någon annan, en tjej med stark vilja och vet precis
vad hon vill. 

Jag har alltid varit glad och posetiv och har alltid haft en stark vilja. 
Jag har ett stort intresse för fotografi, musik och utséende.

Jag älskar att fotografera
och köpte min första systemkamera i december 2008. En nikon d40, med den så
utvecklades mer och mer mitt intresse och jag blev duktigare och duktigare och
fick mina drömmar om att bli fotograf. Tycker även att det är roligt att redigera bilder,
att ta bilder som har ett tema osv. I början av januari 2010 sålde jag min dåvarande
systemkamera till en släkting och bytte sedan i slutet av februari upp mig till min nuvarande
systemkamera Canon EOS 1000D (som för övrigt är tillsalu för 3500 kr, hör av er!)
Jag går första året på gymnasiet och läser media programmet på LBS Ljud och Bildskolan
i Nyköping. 

Sedan jag gick i årskurs 4 har jag hållit på med musik, då spelade jag blockflöjt 
(töntigt jag vet haha!) och sedan i sexan bytte jag helt och började spela elbas. 
Elbas höll jag på med i ca 2 år innan jag sedan bytte igen och började med gitarr. 
Det håller jag fortfarande på med men jag tar dock inte lektioner längre utan jag
letar upp ackord på internet och lär mig de låtarna jag vill. Här även alltid tyckt om
att sjunga, och när jag gick i åttan gjorde vi en musikal i musikprofilen som hette
"Suckarnas alé" där jag och en nära vän till mig sjöng solon och fick bra kritik. 
Kommer säkerligen lägga upp något klipp här på bloggen senare! :)

Jag har alltid tyckt om kläder, smycken, hår och smink. Vilket säker syns
på mina bilder, ändrar hårfärger och frissyrer hela tiden osv haha! Tycker det är
sjukt roligt att experimentera med smink osv även fast jag inte använder det lika
ofta. Kläder tycker jag är roligt, blandar min egen stil med både kill- och tjejkläder
för att skapa något personligt och snyggt. Jag lovar att uppdatera mer outfits och
grejer här i bloggen! :)

Jag har även andra intressen, såsom kickboxning som jag tränar 4 gånger i veckan
på min klubb Eskilstuna kickboxning (kolla in deras hemsida eakickboxing.se, vi
behöver mer folk! all info finns även på facebook)
och tycker att det är grymt roligt!
Om en termin eller två vill jag även komma igång med tävlandet inom den sporten!
Hästar har jag hållit på med hela mitt liv och vi har även egna, tycker att det är grymt
roligt att rida har dock inte tid för det längre, och tappade intresset mer och mer
och fick prioritera andra saker här i livet såsom skola osv. IT (dator för er som inte förstår)
tycker jag också är roligt, allt inom it liksom. Mina vänner kommer även alltid i första
hand och dom är också ett intresse. Festar håller jag också på med (no shit?! tänker väl
ni som följer min blogg haha!)
så det går en del helger till också haha! 

Människor. Människor tycker jag väldigt mycket om, så länge dom håller sig till att
vara ärliga och ställer upp lika mycket som jag ställer upp för dom. Börjar en vän
eller person snacka skit om mig eller någon annan bakom ryggen, så tänder jag
till direkt eftersom jag inte tycker att det är okej någonstans. Blir även arg på 
människor som jag inte alls förstår hur dom tänker, och jag stället alltid upp för
mina vänner, dom kommer alltid i första hand medans jag tar hand om mig själv sist.
Så länge alla i min omgivning mår bra, är jag nöjd och lycklig. 

Jag har stora drömmar, som ni kanske läste i mitt inlägg om mina drömmar. 
Jag lever mitt liv, jag lever min dröm ungefär. 

Ja, nu orkar jag faktiskt inte skriva mer haha! Men jag hoppas ni fick en bild av
mig iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0