"presentera mig själv"

ja då kör vi igång då haha!

Jag heter Pernilla Carlsson och är född den 12 juli 1994. Jag är alltså
16 år och fyller 17 till sommaren. Jag föddes på BB i Eskilstuna, och
har växt upp på landet med min familj i Dunker. Dunker är en liten
ort som ligger ca 7 km utanför Malmköping. Under min uppväxt har jag
ridit mycket eftersom vi alltid har haft hästar hemma på våran gård. 
Har även gått på ridskola osv med islandshästar i ca 5 år på ridskolan
Alfari Islandshästar som ligger i Ekorneberg straxt utanför Eskilstuna. 
Jag har även testat på fotboll, men det var verkligen ingenting för mig!

Från förskolan till femman gick jag på en friskola i dunker som hette
Dunker Skola (klyftigt va? höhö). Där umgicks jag med b.la. Emma Jansson
(wooaalj.blogg.se) som även nu är min bästa vän. Jag lärde känna Hanna
och Lovisa Andersson som jag tillbringade nästan alla år och dagar med
under grundskola perioden. Hade även en vän som hette Lisen, som jag
umgicks mycket med. Jag var ganska hatat av alla lärare (redan då haha!)
med tanke på att jag kunde vara hur dryg som helst, och ganska mycket
pain in the ass haha! Umgicks även väldigt mycket med killar då, som jag
fortfarande gör. Jag höll väl på med sånna grejer som alla små häst-tjejer
gör, red, for på ridläger, bubblade om hästar osv. Jag spelade även blockflöjt!
HAHA. I femma kom alla mina klasskompisar in i musikklass på prins willhelm 
i flen, medans jag och en klasskompis som hette john började i malmköping. 

Då förändrades jag totalt. Innan hade jag nog världens bästa självförtroende,
jag visste att jag var bäst och alla andra var sämre än mig. I Malmköping
handlade allt om status, jag bröts ner totalt och förändrades så otroligt mycket.
Det fick mig nog att bli den personen jag är idag. Mådde riktigt dåligt under
tiden 6;an-7;an. Men sedan i åttan förändrades jag lite till, jag blev emo
hade börjar röka och festa osv. Började umgås med dom som hade "status" 
på den tiden. Jag blev någon. Träffade underbara vänner osv, som jag fortfarande
umgås mycket med. När jag gick i sjuan öppnades mina ögon för foto. Allt handlade
om bilder och kameror, hade alltid med mig min dåvarande systemkamera,
en Nikon d40. Hade bilder på precis allt. I åttan skaffade jag även min första
pojkvän, som dock bara höll i ca 2 veckor.. Men jag var inte ledsen för det!
Sommarlovet mellan åttan och nian skaffade jag min andra pojkvän som jag
höll ihop med i 2 ½ månader. När det tog slut bröt jag ihop, men blev ännu
starkare än vad jag var innan.

Sommarlovet mellan nian och första året på gymnasiet, ångrade jag mig
vart jag skulle plugga på gymnasiet, egentligen skulle jag plugga media på
St Eskil i Eskilstuna med min vän Saga, men jag ångrade mig och började på
LBS (Ljud och Bildskolan) i Nyköping, och det ångrar jag inte en sekund! 
Så himla härligt folk och så skönt att börja om i en helt ny stad. 

Anyway, kanske ska sluta prata om min bakgund nu och berätta om mig själv
idag! :) Jag heter som sagt fortfarande Pernilla haha! Men jag föredrar att
presentera och kalla mig för Pe. Jag läser media på LBS i hopp om att bli en
fotograf. Har även planer på att starta ett eget företag, inom foto såklart.
Fotografi är det jag brinner för. Jag lägger ner hela min själ i att få bra bilder,
jag vet inte, känns som att jag blir lycklig utav det! :) Jag är mer av en "pojkflicka"
en än "flickflicka". Jag lekte t.ex inte med barbiesar när jag var lite, eftersom
jag redan då tyckte det var töntigt. Jag spelar även counter strike, och spelar
gitarr. Jag älskar att sjunga och spela gitarr till, även fast jag inte är så bra på
att göra båda samtidigt haha!

Jag tränar kickboxning 4 gånger i veckan, och trivs jävligt bra med det. 
Det är så sjukt hård träning att man nästan stupar under själva träningen,
men efter så känns det så jävla bra. Kickboxning har jag hållit på med i 2 år,
men inte förns nu har jag verkligen gått in för det. 3 av mina 4 syskon håller/
höll också på med det. Jag älskar kläder och hår, och håller även på mycket
att expremintera med det, och har lyckats skapa min helt egna stil. Som jag
är väldigt nöjd med! :) Jag är bara 1.66 ½ cm lång, har rött hår (brunt egentligen)
som jag just nu håller på att spara ut lite. Jag har även blåa ögon, eller typ
blå gråa. Jag har 2 piercingar, en i naveln och en i högra sidan av läppen.
Även fast jag gärna skulle vilja ha, medusa, tungar, ögonbrynet och septum haha!
Har även två töjningar, en på 20 mm och en på 16 mm, den på 16 mm kommer
bli 20 inom en snar framtid, hade även en liten på 5 mm bredvid min 20 mm. 

Nu vet jag inte riktigt mer vad jag ska skriva, för jag känner att denna texten
blev ganska lång haha! Men jag hoppas ni gillar det, over and out! / Pe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0