är hösten på gång?

Är sommaren över nu? Ja det skulle jag nog kunna säga, med mörkare kvällare,
kyligare luft, en längtan efter skolstart och ett stort sug för höst-shopping!

Jag kan faktiskt erkänna att jag längtar tillbaka till skolan nu som aldrig förr,
att få gå upp tidigt varje morgon 5 dagar i veckan (även fast jag inte gillar det då
för stunden!) att sätta sig på nyköpings-bussen med musik i öronen och sova en timme.
Att gå den där jobbiga biten till skolan och att få larma av dörren att få komma in,
lämna sakerna i skåpet och sätta sig i köket och surfa på skoldatorn i väntan på att
mina klasskamrater ska komma och lektionerna börja. Det saknar jag. Väldigt mycket.

Jag gillar dock inte att de redan nu, i början av Augusti (som ska vara en sommar månad?!)
är så otroligt kallt ute om kvällarna. Att det är mörkt ute redan klockan nio, och att solen inte 
börjar lysa förens klockan 4-5 på morgonen. Men faktiskt, så är det mysigt. Jag vill bara
beställa hem massor med höst kläder. Vem vill inte gå runt i en stickad mysig tröja
och en stor fluffig halsduk? Åh det är underbart. 

Känns som att det räcker med sommar nu, även fast jag kommer ångra att jag sagt det
i vinter sen när jag står där med frostigt hår, darrande ben, iskalla händer i 50 cm
nysnö. Men det är fint och charmigt på sitt sätt också. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0