hej mina blogg-lovers!

har precis kommit hem från min bästavän emmababy.
Hon mötte mig, vi satt i tunneln som vanligt och snackade
och rökte, kilade hem till henne & kollade på idol, berg flyttar 
in, välkommen åter och nyheterna. Diskuterade väääldigt 
mycket politik, b.la. såklart sverigedemokraterna. Drack
té och åt mackor med ost. Så typiskt oss haha!

De politiska frågorna har ju vart riktigt stora nu med tanke
på att det var val i söndags! Vi har, som säkerligen många
andra skolor och gymnasium jobbat mycket med politik,
ideologier osv, fick till och med godkänt på provet! Känns
skönt haha! Nej men seriously, den här frågan om 
Sverigedemokraterna (SD) tycker jag är alldeles för
uppstorad och helt fel. Sverigedemokraterna har delvis
rätt i det dom kommer med, dock inte allt. Och alla
jävlar som är arga på att dom kom med i riksdagen,
det är svenska folket som har röstat, och det är såhär
vi vill ha det tydligen? Just face it!

Själv tycker jag att invandrings-frågorna är ganska
viktiga, det är dåligt med jobb atm, lågkonjunktur,
och Sverige är alldeles för vänliga och släpper in fler
och fler än vad vi själva kan ta hand om. Jag är verkligen
inte rasist eller något, jag har många kompisar som inte
har helt svensk bakgrund, inte ens jag är det, jag är
delvis finsk, skulle jag då vara rasist? nej. & visst fan är
det bra att Sverige hjälper b.la flyktingar osv, självklart,
men det ska finnas plats, jobb och pengar till alla också.
Man kan ju försöka ta hand om dom som redan bor här.

Skulle jag själv rösta har jag ingen aning om vad jag
skulle rösta på, faktiskt. Men en sak som är säker,
inte moderaterna iallafall. Deras åsikter suger ap-röv
rent ut sagt...

Nej nu ska jag inte sitta här och spinna på om politik,
ska tvätta min navelpiercing som har blivit infekterad.
Igen. puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0